Tytuły warte uwagi#1: Książki

Szukałem pomysłu na dobry i zarazem ciekawy post dość długo. Na szczęście w porę wpadło mi coś do głowy. Była to moim zdaniem rzecz dość prosta, więc postanowiłem zrobić Top 5 książek wartych uwagi. Ale po rozpoczęciu stwierdziłem, że takich jest o wiele więcej niż na początku przepuszczałem, dlatego w tym poście poznacie pierwszą piątkę, a jeżeli będziecie chcieli więcej to dajcie znać. W Tytułach wartych uwagi pojawiają się jedynie książki, jak w tym wypadku, bądź komiksy, które już przeczytałem. Nie zamierzam pisać o czymś o czym nie mam bladego pojęcia. Dlatego skoro to już wiecie, przejdźmy do konkretów....

5.Opowieści z Narnii: Lew, czarownica i stara szafa 
Pamiętam jak w podstawówce jako lekturę otrzymaliśmy właśnie tą książkę. To właśnie wtedy rozpocząłem swoją przygodę z twórczość C.S Lewisa. Po przeczytaniu pierwszej książki z tej serii postanowiłem zabrać się za pozostałe tytuły od tego autora ze świata Narnii . Było to już ładnych parę lat temu, ale pamiętam jeszcze co nieco z tej 7 tomowej, wzruszającej, momentami zabawnej historii i do dzisiaj jeszcze bardzo się cieszę, że ją przeczytałem.


4.Gra Endera
Powieść autorstwa Orsona Scotta Carda na swój sposób jest wyjątkowa. Pokazuję ona nam losy trzeciego dziecka w rodzinie, tego najgorszego, niechcianego. Jako 6-latek wyrusza na szkolenie, co z tego może wyniknąć...tego trzeba dowiedzieć się samemu, a jak ta książka się wam spodoba to po zapomnieniu fabuły możecie sięgnąć po nią ponownie. Chociaż w moim wypadku jest to trochę niemożliwe. Dlaczego? Bo przed moimi oczami ciągle jak żywe stoi wszystko co miało miejsce w tej książce.


3. Percy Jackson i Bogowie: Olimpijscy: Złodziej Pioruna 
Ten tom jest pierwszą książką z serii rozpoczynającą wojnę prawie zwykłego nastolatka z Kronosem. Napisałem ,,prawie” ponieważ ten dzieciak jest tak naprawdę synem Posejdona co czyni go półbogiem, bądź jak niektórzy wolą herosem. Książka Ricka Riordana w ciekawy sposób zachęca nas do poznawania greckich bogów. Tak więc jeżeli lubicie Mitologię, to nic nie stoi wam na przeszkodzie by zapoznać się z tą książką i czterema pozostałymi tomami z tej serii.


2. Ostatnie Życzenie
Jest to  pierwszy tom opowiadań gdzie główną rolę odgrywa postać wykreowana przez Andrzej Sapkowskiego, Wiedźmin Geralt. Ten zbiór tak jaki i następny pod tytułem Miecz Przeznaczenia wprowadza nas w świat średniowiecznych miast, lasów i zamków. Wraz z głównym bohaterem powoli poznajemy świat w którym później będzie się toczyć akcja kultowej sagi o Wiedźminie. Której niestety jeszcze nie miałem okazji przeczytać. Ale możliwe, że z czasem to się zmieni...


1. Planeta Małp 
Właśnie niedawno skończyłem czytać tą wspaniałą powieść. To może właśnie dlatego jest na pierwszym miejscu bo czuję jeszcze emocje, które towarzyszyły mi podczas lektury tej książki. Pamiętam jeszcze teraz jak zaszokowały mnie niektóre rzeczy, które pojawiły się w tej książce. Odwrócone role zawsze mnie intrygowały. A teraz gdy miejscami zamienili się ludzie z małpami, zrobiło się naprawdę ciekawie.


Tak, więc tą książką zamykam nasz dzisiejszy post. Już wkrótce natomiast na moim blogu pojawi się jej recenzja. Co do pozostałych piszcie o której chcielibyście coś u mnie przeczytać. Oczywiście mogą napisać na temat każdego z tych tytułów, jeżeli byście chcieli...tak więc dajcie znać w komentarzach co o tym sądzicie i do zobaczenia w Piątek.

Popularne posty z tego bloga

Kaznodzieja: Zdarzyło się w Teksasie

Zombie SS (seria)

Początek końca#1